Sporty w zimie – korzyści i zagrożenia

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Sporty w zimie – korzyści i zagrożenia Tag: jogging w zimie    nauka jazdy na nartach    snowboard    sporty zimowe    zimowa aktywność fizyczna

Zima to jedyna pora roku, w której nagle spada nasza aktywność fizyczna. Zrozumiałe jest, że mróz oraz śnieg nie zachęcają do chętnego wychodzenia z domu, które może grozić złapaniem infekcji lub grypy. Mniej ruchu zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu skutkuje nie tylko przybywaniem zbędnych kilogramów, które później będziemy chcieli zrzucić w wiosenne dni, ale również coraz gorszym samopoczuciem i zniechęceniem do wykonywania codziennych obowiązków. Ponadto sądzimy, iż uprawianie sportów w postaci narciarstwa, snowboardu czy jazdy na łyżwach jest ogromnym ryzykiem i narażaniem siebie na dotkliwe upadki na śliskiej nawierzchni.

Czy zatem można być pewnym, że sporty zimowe przyniosą nam więcej szkody niż pożytku? Wręcz przeciwnie! Aktywność w zimie nie tylko posiada dużo korzyści dla nas i naszego ciała, ale również hartuje organizm, przyczyniając się do zmobilizowania naturalnych sił układu immunologicznego, a w konsekwencji – wzmacniając zdrowie. Chociaż wydaje się nam, iż zimowe warunki pogodowe w ogóle nie sprzyjają jakiejkolwiek aktywności fizycznej, to jednak są gwarantem wyśmienitej zabawy, która z pewnością poprawi nam samopoczucie, nadszarpnięte brakiem ciepłych promieni słonecznych. Dlatego nie zwlekaj i już dziś zacznij przygodę z zimowymi sportami!

Pod okiem instruktora

Umiejętność narciarstwa jest Tobie zupełnie obca i nigdy w życiu nie miałeś nart na nogach? Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś rozpoczął naukę jazdy na nartach. Możesz we własnym zakresie spróbować swoich sił na prostych stokach, które zapewniają łagodne zjazdy. Jeżeli jednak obawiasz się, że trenowanie samemu jest niebezpiecznie? W przypadku, gdy wolisz nie ryzykować urazem w postaci złamanej nogi lub ręki oraz utratą zdrowia, to pomyśl o zapisaniu się do jednej z istniejących szkół narciarstwa. Niewątpliwie szkolenie pod okiem profesjonalnych instruktorów, którzy są prawdziwymi zawodowcami w swoim fachu, nauka jazdy na nartach będzie nie tylko bezpiecznym sportem zimowym, ale również i szybko zauważysz zadowalające rezultaty nauki.

Masz dość jazdy na dwóch deskach i poszukujesz prawdziwych zimowych wyzwań? W takim razie narty zamień na snowboard, który zagwarantuje Tobie niezapomniane przeżycia! Oba sporty zimowe nie tylko poprawią Twoją kondycję, ale także pomogą spalić niechciane kilogramy. Dlatego przy okazji warto również wiedzieć, iż godzina jazdy na nartach lub snowboardzie to spalonych aż 700 kalorii. Czyż nie jest to zachęcająca perspektywa?

Jogging na mroźnym powietrzu

Nie przepadasz za typowymi sportami zimowymi i bardziej preferujesz spokojne spacery? Spróbuj popularnego ostatnimi czasy Nordic Walkingu, który dotarł do nas z mroźnej Skandynawii. Wystarczy, że zaopatrzysz się w dwa specjalne kijki narciarskie. Ułatwiają one poruszanie się, zwłaszcza w śniegu, oraz umożliwiają lepszą jakość pracy samych mięśni. Podczas zwyczajnego spaceru osiągnięcie podobnego efektu byłoby wręcz niemożliwe. Ponadto jeśli w cieplejsze dni uprawiasz jogging, to w zimie w ogóle nie musisz rezygnować z tego rodzaju aktywności! Odpowiedni ubiór i rozsądna dawka ruchu pozwolą Tobie na bieganie w każdej porze roku. Jedynie nie wskazany jest zbyt intensywny wysiłek, który może przyczynić się do infekcji dróg oddechowych.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*