Dieta błonnikowa

[Głosów:0    Średnia:0/5]
Błonnik to niezbędny składnik skutecznego odchudzania. Jeżeli chcesz cieszyć się smukłą sylwetką to musisz zadbać, aby Twoja dieta zawierała odpowiednią ilość błonnika. Błonnik absorbuje (wchłania) wodę, dzięki czemu pęcznieje i wypełnia żołądek. Efekt? Uczucie sytości bez zbędnych kalorii.

Zalety spożywania błonnika:

  • przyspiesza perystaltykę jelit,
  • ułatwia wypróżnianie,
  • eliminuje zalegające resztki z układu pokarmowego,
  • zwalcza przewlekłe zaparcia,
  • zapewnia uczucie sytości,
  • zwalcza wilczy apetyt

Odchudzanie z błonnikiem – ile należy dziennie spożywać błonnika?

Diety błonnikowe są zaliczane do jednych z najskuteczniejszych jadłospisów odchudzających. Skuteczność błonnika w takich kuracjach została naukowo potwierdzona, szczególnie w połączeniu z niskokaloryczną dietą.

Wiele osób zastanawia się, ile błonnika należy dostarczać organizmowi, aby zaobserwować jego działanie odchudzające. Dietetycy podają, że aby błonnik działał należy spożywać go codziennie w ilości ok. 30 g.


Które pokarmy są bogate w błonnik?

Aby zapewnić organizmowi dostateczną ilość błonnika należy zastąpić białe pieczywo razowym, spożywać dużo kasz, warzyw, owoców oraz otrąb zbożowych. Zwiększanie ilości błonnika w diecie powinno odbywać się stopniowo, w przeciwnym razie mogą pojawić się wzdęcia czy gazy. Podczas diety błonnikowej należy spożywać minimum 2 litry płynów dziennie.
 

Kto nie może stosować diety błonnikowej?

Stosowanie diety opartej na błonniku nie jest wskazane dla osób, które cierpią na anemię czy przewlekłe choroby jelit (zespół drażliwego jelita). Przekroczenie 30 g błonnika może zaburzyć przyswajanie pierwiastków (cynk, wapń, żelazo), a nawet prowadzić do odwodnienia. Błonnik może opóźniać wchłanianie leków, dlatego decyzję o diecie błonnikowej najlepiej zawsze konsultować z lekarzem.

DIETA BŁONNIKOWA doktora Siegala

8663572 Dieta błonnikowa

Żywienie oparte na błonniku polega na spożywaniu codziennie dużej ilości warzyw, zbóż oraz owoców. Jest to dieta, która skutecznie eliminuje nadmiar kalorii, jednak nie wywołuje uczucia głodu. Co więcej zaobserwowano, że błonnik usuwa złogi pokarmu zalegające w organizmie oraz pozwala przyspieszyć przemianę materii. Dieta błonnikowa została opracowana w latach 90. XX wieku przez amerykańskiego doktora Siegala.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*